Een CIE training, wat is dat nou eigenlijk?

Mogelijk heeft u wel eens bericht van ons voorbij zien komen met dit woord erin vermeld. Ik vroeg het mijzelf ook al een tijdje af.

 

Bij New Media 2Day bieden wij al enige tijd deze training van Microsoft aan bij onze klanten. Als onze relaties nieuw zijn met Office365 en aangeven meer te willen weten hoe het werkt binnen Office365, wordt er een Customer Immersion Experience (CIE) training van Microsoft aangeboden om te ervaren wat zij kunnen en wat er allemaal mogelijk is met Office365.

 

Mijn idee is, als je een relatie iets aanbied namens New Media 2Day, moet je natuurlijk wel weten waar je over praat en wat nou zo interessant is aan een Customer Immersion Experience (CIE).

 

Donderdag 16 maart was er weer een sessie bij Microsoft en, samen met Thijs Parée en 7 van onze relaties, mocht ik ook ‘zelf aan de knoppen zitten’. Na een korte introductie van alle deelnemers en de instructeur ging deze laatste een inventarisatie maken van onze knelpunten en vragen betreffende Office365. Ook werd ons gevraagd onze doelstellingen en verwachtingen voor vandaag aan te geven.

 

Kort samengevat kwamen vooral de volgende vragen naar voren:

  • De overgang van een zelfstandige Cloudprovider (Dropbox) naar OneDrive
  • Hoe een efficiënte mappenstructuur op te bouwen
  • Optimaal gebruik kunnen maken van Sharepoint
  • Onderlinge samenwerkingen binnen de organisatie verbeteren.

CIE sessie 16 maart 2017

 

Grootste wens van allemaal is optimaal ‘mobiel’ kunnen werken vanuit huis, op kantoor, onderweg en bij partners dan wel  klanten. Dit ‘mobiel’ werken kunnen we dan ook nog opsplitsen in zakelijk en persoonlijk en het werken in teams of groepen collega’s. Met mobiel werken bedoel ik hier het ‘remote’ kunnen werken, altijd en overal bereikbaar en beschikbaar zijn en kunnen beschikken over de benodigde informatie en documenten.
NM2D bij de CIE

 

De interessante sessie werd, na een welverdiende kop koffie, vervolgd met antwoorden op onze vragen en kregen we handige tips om meer productiviteit uit Outlook te halen; kleine ‘slimmigheidjes’ zoals een snelle vraag of tijdelijke documenten delen via Skype voor Business. Dit scheelt veel mail (en tijd) voor de ontvanger. Ook werd er groepsgewijs geoefend in het delen van bestanden en ‘printscreens’ in een chat of videocall via Skype. Tevens leerden we hoe een vergadering met meerdere partijen te arrangeren via je agenda met behulp van Skype en Planner.

 

Uitgangspunt bij het gebruik van deze programma’s is Sharepoint en OneDrive. Met deze programma’s is men altijd ‘online’ en in de Cloud aan het werk en alle informatie altijd en overal voor iedereen beschikbaar en toegankelijk.

 

Ter afsluiting werd er, onder het genot van een heerlijke lunch, gesproken over het gebruik van de implementaties Groups , Teams en Yammer en werden de verschillen uiteengelegd. Teams is de nieuwste feature van Microsoft en is deze week voor alle zakelijke abonnementen beschikbaar gesteld.

 

Teams, Groups en Yammer zijn drie verschillende applicaties, maar wel met hetzelfde uitgangspunt; het stimuleren en vergemakkelijken om groepsgewijs met elkaar te kunnen samenwerken. In een volgend artikel zullen wij verder uitleggen hoe Teams, Groups en Yammer werken.

CIE 16 maart 2017

 

Al met al heb ik deze dag ervaren als zeer leerzaam en informatief. Het heeft mij geïntrigeerd en nieuwsgieriger gemaakt om zelf te gaan ervaren en ontdekken wat ik, als gebruiker van Office365, nog meer kan doen en kan bereiken met de programma’s waar ik dagelijks mee werk.

 

Heeft u over dit artikel nog vragen, bent u ook benieuwd wat Office365 voor u kan betekenen of wilt u ook een keer deelnemen aan een kosteloze  Customer Immersion Experience? Laat het ons weten!

 

U kunt ons een mail sturen, maar bellen is altijd sneller. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 18:00 uur op telefoonnummer 020-7189190.

24 maart
2017

Auteur


Machteld de Kreij