Veiligheid Retail

Versterk het retailmerk, begin bij winkelpersoneel

 

We communiceren steeds meer digitaal, ook in de retail. De werknemers op kantoor zijn allemaal digitaal bij het bedrijf aangesloten, maar voor winkelpersoneel geldt dit vaak nog niet. Hierdoor gaan zij via andere wegen met elkaar communiceren. Dit is niet altijd even veilig. Door ook je winkelpersoneel digitaal bij het bedrijf aan te sluiten wordt samenwerken een stuk veiliger. In deze whitepaper beschrijven we 6 alledaagse problemen binnen de retail en hoe je ze oplost. Hieronder noemen we er alvast een aantal waarmee je uiteindelijk de veiligheid en productiviteit van jouw winkelpersoneel kan verbeteren.

 

Iedereen chat met elkaar buiten het zicht van het bedrijf

Bij veel retailers is het een bekend probleem: schaduw-IT. Collega’s willen, net zoals ze privé gewend zijn, snel, efficiënt en leuk met elkaar communiceren. Omdat er vanuit het werk geen communicatietools worden geleverd, richten collega’s zelf chatgroepen op waarin zakelijke dingen worden besproken. Vaak wordt hiervoor onveilige software gebruikt en is er geen regie over wie er in zo’n chatgroep zit. Daarom is het belangrijk ook het winkelpersoneel aan te sluiten op een goede communicatietool. Met Office 365 F1 biedt je je collega’s tools die continu worden aangepast aan de wensen van jouw personeel, maar dan wel met centrale regie.

 

Belangrijke informatie blijft hangen op de werkvloer

Verkoopmedewerkers zijn de ogen en oren op de werkvloer. Ze zien wat er goed gaat en wat minder goed. Is er bijvoorbeeld een schap kapot? Dan wil je dit op het hoofdkantoor wel weten. Vaak blijft deze informatie op de werkvloer hangen omdat het winkelpersoneel niet weet wat de procedure is en bij wie het gemeld moet worden. Als iedereen is uitgerust met een smartphone of tablet, kunnen ze snel informatie delen via een bedrijfsapp. Schap kapot? Een foto geeft direct aan welke onderdelen ervan kapot zijn. Ook kan het winkelpersoneel via de bedrijfsapp snel informatie vinden over wat er gedaan moet worden bij calamiteiten.

 

Meer weten? Download dan het whitepaper “Versterk het retailmerk, begin bij winkelpersoneel”

 

Ontdek hoe je jouw winkelpersoneel veiliger en efficiënter laat werken.