Autotask Community Live 2016

 

Autotask is de motor van NM2D en wordt binnen onze organisatie gebruikt voor de registratie van tickets, het bijhouden van werkzaamheden en tijden, opstellen van contracten, het beheer en monitoring van servers en werkplekken en facturatie.
Dit voor ons een van de belangrijkste cloud oplossingen die wij intern gebruiken om u kunnen ondersteunen. Daardoor is het natuurlijk niet zo gek dat we er tot in detail dan ook alles van af willen weten.
Afgelopen maandag en dinsdag was het dan ook zo ver; Community Live!
thijs-en-rene-in-miami-medium
Dit evenement wordt door Autotask georganiseerd in het prachtige Miami waarbij er veel fanatieke Autotask gebruikers uit de gehele wereld bij elkaar komen om ervaringen uit te wisselen en om het laatste nieuws te horen. Met name door het delen van kennis kunnen de systemen nog beter worden ingericht door gebruik te maken van ‘best practices’ van onze concullega’s zodat onze klanten nog beter ondersteund kunnen worden.

 

entreetraining

Er werd een groot aantal verbeteringen getoond welke in de eerstvolgende versie mee worden genomen.
De belangrijkste is een nieuwe gebruikers interface die ervoor gaat zorgen dat wij onze processen beter kunnen uitvoeren en op een duidelijkere en eenduidigere manier binnen alle onderdelen van het systeem kunnen werken. Deze nieuwe interface wordt straks als eerste in het onderdeel tickets doorgevoerd en aansluitend ook voor de klantkaart, voorstellen en projecten.

Daarnaast is een belangrijk gegeven dat Autotask de visie heeft om integratie te hebben tussen zijn producten. Bij ons is het belangrijk dat dit gebeurd bij het beheer systeem van Autotask genaamd AEM. Hierdoor kunnen wij op onze helpdesk direct de detail gegevens inzien vanuit het ticket van uw systeem. Met AEM worden de computers beheerd en voorzien van Antivirus. Mooi om te zien dat ook hier veel ontwikkelingen zijn waarbij het nieuwe “patch management” de belangrijkste is. Hierdoor wordt het mogelijk om een verbeterde en gebruiksvriendelijkere manier de updates plaats te laten vinden op uw systemen.
netwerken
Wat ook erg interessant en leuk was is dat we uitgenodigd waren om mee te doen aan de PAG voor AEM. PAG staat voor Partner Advisory Group en is een elite gezelschap van wereldwijde klanten die meedenken en meewerken aan de verbeteringen van het product. De hiervoor gegeven input van de PAG is in het nieuwe Patch management verwerkt. Tevens kregen wij daar al een sneakpreview van de volgende versie die in de eerste maanden van 2017 komt.
 

met-de-mannen-van-tredion-en-it-support
 

Het bijhouden van documentatie is vaak een lastiger uitdaging dan dat het in eerste instantie lijkt. NM2D is al een tijdje op zoek naar een goed documentatiesysteem en we hebben op de bijgaande beurs (waar andere partijen hun diensten en producten aanbieden) een nieuw systeem gevonden. Met dit systeem gaan we testen en zullen dit wanneer het voldoet aan de wens gaan invoeren. Dit gaat ons in staat stellen om onze klanten sneller en efficiënter te helpen.
 
We hopen dat de continue verbeteringen aan onze back-end systemen ervoor zorgen dat wij u steeds beter en sneller kunnen ondersteunen. Dit evenement heeft ons in ieder geval weer inspiratie gegeven concrete verbeteringen aan te brengen.

 

05 oktober
2016

Auteur


Thijs Parée