UPDATE: Storing Microsoft Multi-Factor-Authenticatie verholpen!

Een aantal van onze en andere Microsoft klanten (in Europa en Azie) die gebruik maken van Multi-Factor Authenticatie heeft last van een storing bij Microsoft waardoor er niet met MFA kan worden ingelogd.

 

Dit betekent dat je mogelijk niet op Office 365, Azure, andere Microsoft Clouddiensten of gekoppelde diensten die gebruik maken van MFA kunt inloggen.

 

De engineers van Microsoft zijn druk bezig de storing te verhelpen.

Wij houden je via updates op dit bericht op de hoogte van de actuele status.

Meer achtergrondinformatie vindt je op: https://azure.microsoft.com/en-us/status/

 

UPDATE 11:40 uur

UPDATE 16:00 uur

Status: Verslechtering van service
Gevolgen voor de gebruiker: Affected users may be unable to sign in using Multi-Factor Authorization (MFA).

Laatste bericht:
Title: Unable to sign in to Microsoft 365 services User Impact: Affected users may be unable to sign in using Multi-Factor Authorization (MFA). More info: Users may also be unable to carry out self-service password resets.
Current status: We’re in the process of deploying the code update. For those users in the infrastructure that has received the update, we’re seeing a drop in error rates and improvement in connectivity. We’re monitoring the deployment to ensure the fix is effective. Scope of impact: Impact may be experienced by users accessing Office 365 services via Multi-Factor Authentication. Start time: Monday, November 19, 2018, at 4:39 AM UTC Next update by: Monday, November 19, 2018, at 4:00 PM UTC

 

-> Er komt voorzichtig beweging in, maar er wordt nog gewerkt aan de juiste code. Deze komt nog niet aan in de authentificatie-app, maar het begin is er!

UPDATE 17:20 uur

Investigation: Engineers have deployed the hotfix which eliminated a connection between Azure Identity Multi-Factor Authentication Service and a backend Service. The deployment of this hotfix took some time to take effect across the impacted regions, primarily Europe and Asia-Pacific. Engineers are continuing to monitor for a reduction in user authentication errors as a result of this hotfix. As a consequence of this fix, Engineers have determined that some customers might not be receiving alerts (SMS, Call or Push (via the app)). Engineers are exploring additional workstreams to fully mitigate this issue.

 

UPDATE 22:00 uur

Alles werkt weer naar behoren:

19 november
2018

Auteur


Leo van Schie