‘Slechte telefonische bereikbaarheid leidt tot omzetverlies’

Nederlandse bedrijven lopen jaarlijks honderdduizenden euro’s aan omzet mis als gevolg van slechte telefonische bereikbaarheid of slecht ontwikkeld commercieel gedrag van medewerkers. Dat concludeert onderzoeksbureau Quality Support op basis van ruim 380 telefonische bereikbaarheidsonderzoeken die in 2014 zijn uitgevoerd.

 

Alle metingen (circa 200.000) zijn teruggerekend naar 1.000 telefonische klantcontacten. Dit is volgens het onderzoeksbureau vergelijkbaar met het wekelijkse telefoonverkeer van een middelgroot bedrijf. Slechts 830 van de duizend klantcontacten blijken succesvol te zijn en aan te komen bij de juiste persoon. De overige 170 gesprekken worden misgelopen omdat zij de juiste persoon niet hebben bereikt. Van deze misgelopen klantcontacten zouden minstens 34 gesprekken interessant geweest zijn, die gemiddeld zouden leiden tot zeven opdrachten. Dit leidt tot een wekelijks verlies van ongeveer 17.500 euro en een totaal van 840.000 euro omzetderving per jaar.

 

De cijfers op een rij:

  • Slechts 830 van de 1.000 wekelijkse klantcontacten zijn succesvol.
  • Wekelijks worden er 170 commercieel interessante gesprekken misgelopen.
  • Er gaan gemiddeld zeven opdrachten per week verloren.
  • Wekelijks omzetverlies van 17.500 euro.
  • Jaarlijks lopen middelgrote organisaties 840.000 euro mis.

Wij helpen u altijd bereikbaar te zijn

Wilt u altijd optimaal bereikbaar zijn en nooit meer een belangrijk gesprek missen? Informeer naar de mogelijkheden op het gebied van telefonie bij New Media 2Day via 020 – 718 91 90 of info@nm2d.nl.

02 december
2014

Auteur


Johan Bakker