OPGELOST 16:46 – Onderbreking Internet, Telefonie en Datacenter diensten

Door een onderbreking in het datacenter Telecity II zijn de VoIP diensten korte tijd onderbroken.

Ook live telefoongesprekken kunnen door de storing zijn onderbroken.

Zodra wij meer weten houden wij u op de hoogte middels onze website.

 

Update 15:20 uur

Na aanvankelijke afmelding blijkt opnieuw impact op te treden op Telefonie diensten.

Maar ook Glasvezel verbindingen blijken hier last van te ondervinden.

 

update 15:30 uur 

Engineers melden dat de impact van de storing is verholpen.

Het  NOC controleert de apparatuur in het datacenter op herstel van functionaliteit.

Wij houden u op de hoogte via onze website.

 

update 15:38 uur

Onze leverancier meldt dat de storing meer diensten heeft geraakt dan in het eerste bericht genoemd.

Ook Connectivity en Security diensten hebben hinder ondervonden van de verstoring.

Onze leverancier meldt dat de problemen zijn verholpen, echter hebben wij daar onze twijfels bij aangezien er nog steeds geen verbindingen zijn.

Wij wachten op een update vanuit onze leverancier.

 

update 15:42 uur

Ook onze leverancier laat nu weten dat er nog steeds storingen zijn op het VoIP netwerk.

Zij zijn bezig met een onderzoek.

 

update 16:02 uur

Onze leverancier meldt dat VoIP weer moet werken.

Toestellen die door de verstoring de registratie met onze dienst verloren hebben, dienen opnieuw te registreren.
Deze registratie kan langer duren dan verwacht, vanwege het aantal gelijktijdige registratieverzoeken.

Opnieuw registreren kan men doen door het toestel uit te zetten en opnieuw aan te zetten.

Zelf ondervinden wij nog problemen

 

update 16:46 uur

Het lijkt erop dat langzamerhand alles weer correct gaat werken

 

update 15/10/2013 – Reactie vanuit onze leverancier

Vrijdag 11 oktober 2013 om 14:55 uur werd onze leverancier getroffen door een verstoring. Wij willen u met dit bericht informeren over de oorzaak en het verloop van de verstoring.

De verstoring werd veroorzaakt door een storing in het actieve besturingssysteem van het netwerk van onze leverancier. Het netwerk van hun is volledig redundant uitgevoerd. Door de aard van de storing bleek echter dat de back-up faciliteit niet juist inschakelde.

Als gevolg hiervan was uw dienst niet beschikbaar. Onze leverancier heeft bij constatering van de storing direct een onderzoek gestart om de oorzaak te achterhalen. Om 17.00 uur hebben zij de storing opgelost door het verkeer om te leiden naar een andere locatie in het netwerk. Vanaf dat moment konden de diensten zich herstellen.

Doordat een groot aantal apparaten (zoals telefoontoestellen) de registratie had verloren, nam het herstel van de registraties nog enige tijd in beslag.

Onze leverancier voert een onderzoek uit naar de exacte oorzaak van de storing. Nadat het onderzoek is afgerond zullen zij maatregelen treffen om de betrouwbaarheid en stabiliteit van de diensten te waarborgen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

11 oktober
2013

Auteur


Thijs Parée