Update OPGELOST – Landelijke VOIP Storing + update

Engineers van onze leverancier hebben zojuist verstoring aan het inkomende en uitgaande telefonieverkeer vastgesteld.

Onze leverancier en KPN zijn ingeschakeld voor onderzoek naar de oorzaak.

Helaas is dit de eerste keer dat er een landelijke storing is op dit platform.

Wij houden u op de hoogte middels onze website.

 

Update 12:15 uur

Engineers hebben het onderzoek naar de verstoring afgerond. Er is op ons platform geen storing aangetroffen en alle apparatuur functioneert naar behoren.

De storing is maximaal geescaleerd bij KPN voor onderzoek door KPN NOC

 

Update 12:40 uur

Het onderzoek van KPN heeft zich uitgebreid naar een verstoring van alle op de IP Interconnect aangesloten Telecom Providers.  Dit houdt in dat het een groot landelijk probleem is.

Onze leverancier staat voortdurend in verbinding met KPN om de voortgang van het onderzoek te volgen.

Wij houden u op de hoogte via onze website.

Het landelijke noodnummer 112 is gelukkig wel normaal bereikbaar voor gebruikers van ons platform.

 

Update 13:20 uur

Het onderzoek aan de zijde van KPN richt zich nu volledig op de verbinding met de KPN IP Interconnect.

Onze leverancier staat in voortdurend contact met KPN om de voortgang van het onderzoek te volgen.

 

Update 14:00 uur

KPN monteurs op locatie in datacenters voor onderzoek en herstel apparatuur.

 

Update 14:15 uur

NM2D neemt eerste herstel van gesprekken waar.

Wij zijn in afwachting van terugkoppeling van de KPN/Leverancier.

 

Update 15:15 uur

KPN/Leverancier meldt dat de storing is opgelost

 

10 september
2013

Auteur


Thijs Parée