ISDN stopt, maar vervangen is niet ingewikkeld!

Wist je dat de AVG al in mei 2016 in werking is getreden? En vrijwel iedereen kwam pas vlak voor mei 2018 in actie. In april 2017 kondigde KPN aan dat vanaf 1 september 2019 enkelvoudige en meervoudige ISDN en meervoudige PSTN-verbindingen niet meer beschikbaar zullen zijnAls je nog gebruik maakt van ISDN is het nu het moment om in actie te komen. Dit geldt zowel voor telefonie als voor back-up internetverbindingen en alarmdiensten die de ISDN verbinding gebruiken. 

 

Waarom stopt KPN met ISDN?
De voornaamste reden voor het uitfaseren van ISDN is dat steeds meer mensen internetten via een krachtige ADSL- , kabel- of glasvezel verbinding. Een verbinding die ook de weg vrijmaakt voor bellen via internet: VoIP. Daardoor is het onderhoud aan de ISDN-lijnen te duur geworden. “Wij zijn continu bezig met het moderniseren van onze telefonienetwerken,” schrijft de KPN op haar eigen website. “Daarom is besloten om ISDN1 en ISDN2 uit te faseren per 1 september 2019.” 

 

VOIP; de vervanger van traditionele telefonie
VoIP (Voice over IP) waarmee telefonie naadloos in het bedrijfsnetwerk en applicaties kan worden geïntegreerd. Ook mobiele telefonie kan worden geïntegreerd (van Vast naar Mobiel) zodat je, waar je ook bent, bereikbaar bent en in contact kunt zijn met kantoor. Het porteren van je telefoonnummer en het omzetten van je telefoonlijn kan zelfs binnen één dag uitgevoerd worden*.

 

Veel extra functionaliteit en nummerbehoud
Het overstappen van ISDN naar VoIP-telefonie gaat altijd met nummerbehoud. Je loopt dus geen risico (tijdelijk) niet bereikbaar te zijn. Wat er verandert, is dat de gesprekken binnenkomen ‘in de cloud’, waarvandaan ze naar je huidige of nieuwe telefoons worden doorverbonden. Een fysieke telefooncentrale is niet langer nodig, omdat alle functionaliteiten van zo’n telefooncentrale nu via de computer of smartphone zijn te bedienen. 

 

Daarnaast krijg je bij VoIP een grote hoeveelheid telefooncentrale-functionaliteit, zoals wachtrijen met plaatsmelding en muziek, doorschakelingen, menu’s, voicemail, gespreksopname en veel meer.  

 

 

Start met bellen via internet
Bellen via internet biedt een wereld aan nieuwe mogelijkheden. Je hebt geen eigen telefooncentrale meer nodig, terwijl je wel altijd kunt beschikken over de nieuwste, meest geavanceerde telecom-faciliteiten.

 

New Media 2Day is gespecialiseerd in vaste telefonie via internet (VoIP). De voordelen van VoIP-bellen zijn:

 

  • Security boven alles, gesprekken kunnen worden versleuteld 
  • Geen eigen telefooncentrale meer nodig 
  • Geen ingewikkelde installatie, bellen kan over je bestaande internetverbinding 
  • Te gebruiken in combinatie met je bestaande mobiele provider (?) 
  • Slimme integratiemogelijkheden met CRM- en ERP-systemen
  • Vanuit één interface de beschikbaarheid van collega’s zien, chatten, audio en video bellen, vergaderen en samenwerken op elk apparaat 
  • Altijd kunnen beschikken over de meest geavanceerde telecom-faciliteiten 
  • Bellen kan met bureautoestel, headset en mobiel 
  • Beslis zelf of je, en hoe je bereikbaar wilt zijn middels de HIPPER+ app 
  • Altijd en overal inzicht in bereikbaarheid, beschikbaarheid en belgedrag 
  • Makkelijk schaalbaar, betalen per gebruiker 
  • Geen langlopende contracten, per maand opzegbaar.

-> Neem contact op met NM2D voor een goed advies! 

 

*Mits wij beschikken over alle benodigde en juiste gegevens. 

27 augustus
2018

Auteur


Machteld de Kreij