Gratis CRM-tool in Office 365 Business Premium

Microsoft biedt gratis CRM-tool aan in Office 365 Business Premium


Microsoft voegt CRM-functionaliteiten toe aan Office 365. De nieuwe tool van Microsoft  heet “Outlook Customer Manager (OCM)” en is de opvolger van Business Contact Manager.CRM app

 

De nieuwe features zijn te zien in Outlook en wordt in de komende maanden wereldwijd uitgerold. Het programma verschijnt automatisch bij Office 365 Business Premium-gebruikers en later voor de andere gebruikers.

 

De nieuwe tool van Microsoft “Outlook Customer Manager (OCM)” is een beperkte variant van Dynamics 365/CRM. Deze gratis dienst kun je direct vanuit Outlook gebruiken. Er zijn geen aparte installaties of apps nodig. Dit bied kansen voor ZZP’ers en kleine bedrijven, met beperkt budget. Bekijk ook de video over OCM

 

Outlook Customer Manager biedt basis CRM functionaliteiten voor ondernemers. De tool is geïntegreerd met Outlook en verzamelt informatie uit verschillende Office 365 apps om in één blik een overzicht van de communicatie met een relatie te hebben. OCM verzamelt o.a. mail, vergaderingen, telefoongesprekken, of overeenkomsten van jou en je collega’s die hebben plaatsgevonden. Ideaal als je met meerdere collega’s met de zelfde klant(en) te maken hebt. Je bent dan altijd op de hoogte van de actuele gebeurtenissen waardoor je efficiënter kunt werken.

 

Hou het overzicht
Daarnaast biedt OCM ruimte om te werken met taken. De taken kunnen gelabeld worden door er een bedrijf, contactpersoon of andere specifieke informatie aan te koppelen. Offertes die nog niet afgerond zijn, kunnen bijvoorbeeld opgedeeld worden in stadium, prioriteit en hoeveelheid.

 

Outlook Customer Manager

 

Je wensen zijn meer dan de tool kan bieden?
Voor bedrijven die meer CRM behoeften hebben heeft Microsoft een groter broertje beschikbaar; Dynamics 365! Deze tool bied mogelijkheden om samen nog sterker te worden door de complete keten binnen bedrijven te ondersteunen.
Wat als je over wilt stappen? Upgraden gaat moeiteloos! Alle data in OCM wordt automatisch opgenomen in Dynamics 365, waarna verder gegroeid kan worden. Dynamics 365 is zodoende een logisch vervolg voor OCM.

 

Meer informatie over Outlook Customer Manager of CRM?
Neem dan contact op met een van onze accountmanagers op telefoonnummer 020-718 91 90 of stuur een mail naar onze verkoopafdeling.

 

*Wat is CRM?
Customer relationship management draait rond het beheren van je klantrelaties. Het is momenteel de meest gebruikte businesssoftware. CRM-software wordt meestal ingedeeld in twee types: enerzijds software voor operationele functies (zoals marketingcampagnes, klantenservice, of sales force automation) en anderzijds software voor een beter inzicht in de klant, vaak customer intelligence genoemd. De grotere CRM-suites integreren beide types. Tegenwoordig wordt ook steeds vaker een integratie met sociale netwerken voorzien, omdat die een steeds grotere rol spelen in de relatie die een bedrijf heeft met de klant.

19 december
2016

Auteur


Dion Groeneveld