3 alternatieven voor vervangen ISDN

Eerder schreven wij al dat KPN aan heeft gekondigd dat vanaf 1 september 2019 enkelvoudige en meervoudige ISDN– en meervoudige PSTN-verbindingen niet meer beschikbaar zullen zijn.

Deze diensten worden niet alleen voor telefonietoepassingen gebruikt, maar ook voor alarm,- fax- en pindiensten. Door de ontwikkelingen op het gebied van IP wordt er echter steeds minder gebruik gemaakt van ISDN en PSTN. Reden voor KPN om de stekker eruit te trekken, maar des te meer reden voor jouw organisatie om in actie te komen als jullie nog gebruik maken van ISDN!

 

New Media 2Day zou New Media 2Day niet zijn als wij jullie niet een heel mooi alternatief zouden bieden. Sterker nog, 3 alternatieven zelfs! We zetten ze even op een rijtje voor jullie:

 

  1. Hosted telefonie,
  2. HIP Trunk
  3. Vast-mobiel integratie.

 

1.       Telefonie uit de Cloud

Stap je over naar Hosted Telefonie (uit de cloud), dan blijf je net als met ISDN profiteren van het gemak van een vast toestel. Het grootste verschil is dat de vaste telefonie straks via internet verloopt en de telefooncentrale zich in de cloud bevindt. Zo hoef je niet meer na te denken over het onderhoud, het beheer en de beveiliging van je telefooncentrale. Deze staat immers niet meer bij je op locatie. Ook wordt een telefoontje doorverbinden of een belgroep starten nog eenvoudiger. Je regelt alles via een overzichtelijke app op je pc, laptop, tablet of smartphone. Als gebruiker zit je voortaan zelf aan de knoppen.

 

De belangrijkste voordelen op een rijtje:

–          Futureproof met je centrale in de cloud!
–          Kostenbesparend
–          Belkwaliteit
–          Vele extra opties zoals bijvoorbeeld callcenter functionaliteiten en de mogelijkheid om gesprekken op te nemen
–          Makkelijk aan te passen, uit te breiden en op (of af) te schalen in aantal gebruikers, telefoonnummers en opties
–          Betrouwbare en stabiele oplossing
–          Integratie met mobiele telefonie mogelijk

 

*Voor deze oplossing zijn (mogelijk) nieuwe (digitale) toestellen vereist.

 

2.     Je bestaande centrale en toestellen blijven gebruiken met een z.g. HIP Trunk:

Deze oplossing is eigenlijk een tussenstap naar Hosted Telefonie omdat een HIP Trunk een “los” VoIP-abonnement is waarbij je gebruik blijft maken van je bestaande telefooncentrale. De HIP Trunk oplossing koppelt de bestaande telefooncentrale aan het HIP platform. Omdat dit gebeurt met behoud van alle functies waarmee je nu al werkt, verandert er voor de gebruiker verder niets. Uitermate geschikt dus als je je ISDN centrale wenst te behouden en geen grote wijzigingen wilt binnen je werkomgeving.

 

Hét grote (technische) voordeel met een HIP Trunk is dat het nummerblok al bekend is binnen HIP en dat eventuele migratie naar hosted telefonie zonder bedrijfsonderbreking kan plaatsvinden (dus geen portering meer nodig!)

 

 

 

 

 

 

 

 

3.      Bereikbaar op vast, bellen met mobiel!  Vast-mobiel integratie:

Deze oplossing is ideaal als je alleen mobiele toestellen gebruikt of gebruikers een vast én mobiel toestel wilt geven. Gebruikers zijn bereikbaar op hun vaste- en/of mobiele nummer. Migratie naar deze oplossing is makkelijk en snel en de belkosten vanaf het vaste toestel zitten in het mobiele abonnement. Bij New Media 2Day gebruiken wij de Hipper+ applicatie: Hipper+ is een app die toegang geeft tot de persoonlijke instellingen voor het bellen in de Cloud. Het bedienen en beheren van het (zakelijke) telefoonnummer wordt zodanig gemakkelijk dat met een klik jouw mobiele telefoon ook je kantoortoestel wordt. Je kunt dus op je mobiel met het vaste nummer uitbellen én gebeld worden. Zo heb je overal optimale controle over jouw bereikbaarheid: op kantoor, thuis, bij uw klant of onderweg.

 

 

n.b. Uiteraard is het ook mogelijk om mobiele én hosted telefonie met Vast-mobiel integratie te combineren. Wanneer een Vast-mobiel gebruiker dan met het vaste toestel belt, worden er geen extra belkosten in rekening gebracht. Dat betekent dat de kosten voor onbeperkt bellen bij hosted telefonie vervallen waardoor je als klant kosten kunt besparen.

 

 

-> Voor welke keuze je ook gaat, wij zorgen ervoor dat jouw overstap soepel zal verlopen. Wij weten als geen ander dat het heel belangrijk is dat jouw bedrijf bereikbaar blijft en daar zorgen wij dan ook voor. Het mooie is dat je bij de overstap ook nog eens veel meer mogelijkheden krijgt dan je nu gewend bent! <-

 

18 september
2018

Auteur


Machteld de Kreij