Thijs Paree in TBM Expert Panel Skype voor Bedrijven

Om bovenop de ontwikkelingen rond Skype voor Bedrijven te zitten, start TBM (Telecom Business Magazine) met een panel van experts uit de Skype voor Bedrijven-omgeving. TBM richt zich voor 100% op de Telecom- en ICT-reseller. Alle technische trends worden op de voet gevolgd en de nieuwste ontwikkelingen worden  tegen een zakelijk voetlicht gehouden en op hun waarde beoordeeld.

 

Rond Skype voor Bedrijven is zich een van de belangrijkste nieuwe ecosystemen van de communicatie-industrie aan het vormen. Daarom heeft ICT-platform TBM het initiatief genomen tot het vormen van het Skype voor Bedrijven Expert Panel. In deze nieuwe TBM-rubriek zullen experts uit het Skype voor Bedrijven-ecosysteem met regelmaat prangende vragen en stellingen over Skype voor Bedrijven behandelen. Dit kan betrekking hebben op nieuwe toepassingen, gebruik, features, add-on applicaties, do’s en dont’s en de laatste ontwikkelingen in het platform of nieuwsfeiten. Doel van deze rubriek is het delen van kennis uit het ecosysteem met het business partner-kanaal.

 

nieuw-tbm-expert-panel-skype-for-business

Op de website van TBM worden alle panelleden aan u voorgesteld

 

En een van de negen panel-experts is Thijs Paree, Directeur van NM2D. Hij stond met het volgende artikel in de laatste editie van TBM:

 

Thijs Paree – New Media 2Day

Thijs Paree is directeur van New Media 2Day, een business partner die zijn klanten helpt bij het zo efficiënt mogelijk inrichten van hun kantoorautomatisering. “Geboren in 1979 en getogen in West-Friesland heb ik in 2004 New Media 2Day opgericht in Amsterdam. Na een start als zovelen heb ik bij de lancering van Office 365 de keuze gemaakt om onze propositie rond O365 te ontwikkelen. Ik geloof in de Cloud, kortlopende contracten en ICT in heldere taal. De nieuwe PABX-functie* in O365 biedt een enorme kans voor ons.”

“Super om onderdeel te zijn van het expert panel, er gaat aankomende tijd heel veel veranderen door de komst van de PSTN service voor Skype voor Bedrijven.”

 

skype-for-business-en-managed-voice

 

Wat is bellen via PSTN?
Public Switched Telephone Network (PSTN) is de bekende vertrouwde vaste telefoonlijn.

Oproepen tussen Skype voor Bedrijven-gebruikers zijn gratis, maar als u wilt dat uw gebruikers naar gewone telefoons kunnen bellen en u geen PSTN-serviceprovider hebt voor het maken van spraakoproepen, dan dient u een abonnement voor bellen via PSTN van Skype voor Bedrijven aan te schaffen. Bellen via PSTN is een telefoondienstuitbreiding die, in combinatie met Skype voor Bedrijven Cloud PBX, uw complete telefoonsysteem kan worden. Met bellen via PSTN krijgen de mensen binnen uw bedrijf een primair telefoonnummer en kunnen zij bellen naar en gesprekken ontvangen van nummers buiten uw organisatie. Deze dienst wordt op het ogenblik getest in Nederland. New Media 2Day is een van de geselecteerde partners die meedoen aan deze test.

 

U voegt PSTN-toegang toe aan Office 365 waardoor er met de bestaande Skype voor Bedrijven licentie (onderdeel van Office 365) getelefoneerd kan worden zoals men dat met de huidige telefooncentrale of hosted voice/telefoniedienst gewend is. Door het toevoegen van de telefooncentralefunctionaliteiten van Managed Voice (wachtrijen, keuzemenu’s, tijdsconfiguratie, etc) kunnen ook bedrijven met bredere wensen perfect bediend worden. Combinaties tussen Skype, vaste telefonie en mobiele telefonie worden hierdoor nog mooier.

 

Gebruikers aan wie een telefoonnummer is toegewezen kunnen spraakoproepen voeren via alle Skype voor Bedrijven apparaten, inclusief bureautelefoons, pc’s en mobiele apparaten. Ze kunnen hun gesprekken beheren via bureautelefoons, bijvoorbeeld door het gebruik van dempen/dempen opheffen, wachtstand/hervatten, gesprek doorschakelen en doodschakelfuncties.

 

 

PABX-functie*
Een Private Automatic Branch eXchange (PABX of PBX) is een telefooncentrale die door een bedrijf privé gebruikt wordt.